VR fejlesztő téli iskola

2024. február 5. és 9. között az ITK-n

Kedves Hallgatók, kedves Doktoranduszok!

A februári hónapra tervezett újabb programunkkal jelentkezünk. 
Feldhoffer Gergely, a program gazdája levelét továbbítjuk az alábbiakban.
A programra regisztálni az alábbi űrlapon lehet: https://forms.office.com/e/59bA9meEtr


VR fejlesztő téli iskola

2024. február 5-9. PPKE ITK Ultrahang (SOUND) labor (204. labor)
2024. február 5. hétfő: 10:00-12:00 és 13:00-15:00
2024. február 6. kedd: 10:00-12:00 és 13:00-15:00

A további foglalkozások időpontját az első foglalkozáson közösen alakítják ki.

A VR fejlesztős program célja, hogy aki érdeklődik VR eszközökhöz való szoftver fejlesztése iránt, akár játékprogram akár ipari vizualizációs célokra, legyen lehetősége kézközelből tapasztalatot szerezni akkor is, ha nincs otthon felszerelése.

A téli iskolai program elején két napos bevezető előadást és gyakorlatot tartunk az érdeklődőknek, ennek helyszíne az ultrahang labor (hamarosan költözik a VR fejlesztést használó projektünk, ha változás van a helyszínben akkor ezt majd kommunikáljuk) Van egy első generációs Vive szett és várható még több felszerelés ahogy a beszerzés halad, de legalább még egy modernebb VR szettre lehet számítani.

A program/szakkör/szeminárium tervezett menete a következő: a bevezető előadás, gyakorlat és a bemutatott eszközök helloworldjeinek kipróbálása után az érdeklődők projekteket fogalmaznak meg amiket igyekeznek a rendelkezésre álló két-három hét alatt megvalósítani. A bevezető hét után egy az érdeklődőkkel egyeztetett heti 1-2 órás konzultációs időpontot fogunk kitűzni minimálisan, ami akkor nő, ha az érdeklődők között lesz, aki az egyetemen futó projektek valamelyikéhez kapcsolódó fejlesztést szeretne csinálni. A választható témákat nem szeretnénk megszorítani, lehet játék, lehet valamilyen audiovizuális experience, lehet kísérleti digitális művészet, lehet 3D zenei klip a rockbandátokhoz, és nyilván minden komoly ipari ötlet is ami akár diplomamunkává vagy TDK-vá válhat idővel. Olyan legyen amit te akarsz megvalósítani és hajlandó vagy áldozni rá az idődből. A megszorítások inkább szervezésiek: a VR készletek a laborban kell maradjanak, de saját számítógépre átdughatóak. Ha valami elromlik és felmerül, hogy gondatlan használat miatt (pl. valaki bever egy monitort vakon hadonászás közben) akkor értelemszerűen felelősséggel jár az esemény.

A megnézett eszközök az Unreal, a Unity és a LÖVR lesz, de nyitottak vagyunk egyéb ötletekre is, ha az ötlet bedobója vállalja az eszköz installálását, és a helloworldök készítését.

dr. Feldhoffer Gergely